• Alg. Huurvoorwaarden
  • ALV
  • Huurdersmagazine
  • Algemeen
  • Formulieren
  • Huuropzeggingsformulier
  • Integriteitscode
  • ZAV
  • Vereniging
  • Organisatie
  • Alg. ledenvergadering
  • Ondernemingsplan
  • Privacyverklaring
  • Onderhoud
    • Wie doet wat?
    • Reparatieverzoek
    • Planmatig onderhoud
    • ZAV
    • Asbest
    • Energielabel
  • Huren
    • Huur betalen
    • Huurtoeslag
    • Servicekosten
    • Huurverhoging
    • Huur opzeggen
    • Overlast
    • Woningruil
  • Alg. huurvoorwaarden
    • Alg. huurvoorwaarden
  • HBV
  • Veelgestelde vragen
  • Klachten & Geschillen
  • Huurdersmagazine
  • Inwoning
  • Medehuurderschap
  • Woningaanbod
  • Inschrijven
  • Wachttijd
  • Type woningen
    • Den Oever
    • Hippolytushoef
    • Westerland
  • Urgentie aanvragen
  • Toewijzingsinkomen
  • Planmatig onderhoud
  • Bijlstraat / Bijldwarsstraat

Een klacht indienen

Beter Wonen streeft naar een optimale dienstverlening waarbij wij zoveel mogelijk inspelen op de wensen van onze huurders. Het is natuurlijk mogelijk dat u als huurder het niet eens bent met onze beslissingen of dat u vindt dat u door ons onterecht bent behandeld. Graag horen wij in dergelijke gevallen van u! U kunt uw klacht schriftelijk (brief of e-mail) bij ons indienen. Wij proberen dan eerst om samen tot een oplossing te komen. Vindt u echter dat wij uw klacht niet naar behoren hebben afgehandeld, dan kunt u dit schriftelijk melden bij de Huurcommissie of de Geschillenadviescommissie (afhankelijk van het soort klacht).
 

Huurcommissie

Huurders kunnen met klachten over de huurprijs en het onderhoud aan hun woning terecht bij de Huurcommissie. De Huurcommissie adviseert en doet uitspraak over:

  • de hoogte van de huurprijs bij een nieuw huurcontract;
  • huurverhoging;
  • huurverlaging;
  • woningverbetering en huurprijs;
  • onderhoud en huurprijs: verzoek om tijdelijke huurverlaging;
  • servicekosten.

 

Geschillencommissie

Bent u het niet met onze klachtenafwikkeling eens, dan kunt u een beroep doen op de Bovenregionale Geschillencommissie Noord Holland (hierna: Geschillencommissie). De Geschillencommissie is onafhankelijk en adviseert Beter Wonen en andere aangesloten woningcorporaties over de aan haar voorgelegde geschillen.

Een klacht bij de Geschillencommissie dient u in per e-mail of per post. U geeft duidelijk aan wat er aan de hand is en onderbouwt uw klacht eventueel met documenten of beeldmateriaal. Als de klacht in behandeling kan worden genomen dan krijgt u een uitnodiging om deel te nemen aan een hoorzitting. U kunt zich tijdens de zitting laten vertegenwoordigen of laten bijstaan door een andere persoon. Uw klacht wordt kosteloos behandeld en u kunt deze altijd weer intrekken. De belangrijkste voorwaarden voor het indienen van een klacht zijn:

  • een klacht mag niet later dan een jaar na het ontstaan van de klacht worden ingediend;
  • een klacht mag niet anoniem ingediend worden of discriminerend van aard zijn;
  • uit de klacht moet duidelijk zijn wat de corporatie wordt verweten;
  • klachten waar volgens de wet alleen een rechter of de huurcommissie over mogen oordelen, zullen niet in behandeling worden genomen;
  • de corporatie moet voldoende in de gelegenheid zijn geweest om de klacht op te lossen;
  • de klager moet zelf belang hebben bij het oplossen van de klacht;
  • een klacht mag niet al eerder aan een andere onafhankelijke instantie zijn voorgelegd;
  • een klacht mag niet al eerder door de Geschillencommissie zijn behandeld en voorzien van een advies, ook als de corporatie besloten heeft van het advies af te wijken.

Het volledige overzicht van voorwaarden vindt u in het klachtenreglement.

 

Hoe verloopt de procedure?
Binnen twee weken nadat u de klacht heeft ingediend, krijgt u van de Geschillencommissie bericht. De commissie laat weten of uw klacht in behandeling kan worden genomen. Is dat het geval? Dan wordt u binnen drie weken na ontvangst van alle relevante informatie van u en van de corporatie, uitgenodigd voor een hoorzitting. Tijdens die hoorzitting kunt u uw verhaal doen. Ook de woningcorporatie komt aan het woord. De hoorzitting is besloten: uw klacht en persoonlijke gegevens blijven dus binnenskamers. De Geschillencommissie geeft, op basis van alle verstrekte informatie, een onafhankelijk advies aan de corporatie. Uiteraard ontvangt u ook een exemplaar van het advies.

 

Een klacht indienen?
U kunt uw schriftelijke klacht opsturen naar:

Bovenregionale Geschillencommissie Noord-Holland Noord

Antwoordnummer 1246

1620 VB Hoorn

(een postzegel is niet nodig)

U mag de klacht ook per e-mail versturen naar: geschillencommissieNHN@gmail.com

23 januari 2021

Laatste nieuws

Maatregelen corona en bereikbaarheid

Meer

Meer nieuws

Deel deze pagina

Contactgegevens


Woningbouwvereniging Beter Wonen
Kerkplein 29
1777 CD Hippolytushoef
Tel. 0227-594620

Openingstijden: alle werkdagen van 8.30 12.00 uur bent u van harte welkom.
Buiten deze tijden graag op afspraak.
E-mailadres: info@beterwonenhippo.nl
Klik hier voor de Routeplanner

Facebook

 

Reparatieverzoeken

Tel. 0227-594620, keuze 1 (op werkdagen tussen 08.30-12.00 uur)
 

Aanmelden nieuwsbrief

 

Zoek in de site


Laat een algemeen bericht achter


Wilt u ons iets laten weten? Stuurt u ons dan een email via info@beterwonenhippo.nl of door onderstaand reactieformulier in te vullen, alvast bedankt! Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Copyright 2021 - Woningbouwvereniging Beter Wonen
Inloggen | Sitehand - Design website met CMS | Ziber - Website software | Codesign - Website Schagen