Een klacht indienenBeter Wonen streeft naar een optimale dienstverlening waarbij wij zoveel mogelijk inspelen op de wensen van onze huurders. Het is natuurlijk mogelijk dat u als huurder het niet eens bent met onze beslissingen of dat u vindt dat u door ons onterecht bent behandeld. Graag horen wij in dergelijke gevallen van u! U kunt uw klacht schriftelijk (brief of e-mail) bij ons indienen. Wij proberen dan eerst om samen tot een oplossing te komen. Vindt u echter dat wij uw klacht niet naar behoren hebben afgehandeld, dan kunt u dit schriftelijk melden bij de Huurcommissie of de Geschillen-adviescommissie (afhankelijk van het soort klacht). HuurcommissieHuurders kunnen met klachten over de huurprijs en het onderhoud aan hun woning terecht bij de Huurcommissie. De Huurcommissie adviseert en doet uitspraak over:
GeschillencommissieBent u het niet met onze klachtenafwikkeling eens, dan kunt u een beroep doen op de Bovenregionale Geschillencommissie Noord Holland (hierna: Geschillencommissie). De Geschillencommissie is onafhankelijk en adviseert Beter Wonen en andere aangesloten woningcorporaties over de aan haar voorgelegde geschillen. Een klacht bij de Geschillencommissie dient u in per e-mail of per post. U geeft duidelijk aan wat er aan de hand is en onderbouwt uw klacht eventueel met documenten of beeldmateriaal. Als de klacht in behandeling kan worden genomen dan krijgt u een uitnodiging om deel te nemen aan een hoorzitting. U kunt zich tijdens de zitting laten vertegenwoordigen of laten bijstaan door een andere persoon. Uw klacht wordt kosteloos behandeld en u kunt deze altijd weer intrekken. De belangrijkste voorwaarden voor het indienen van een klacht zijn:
Het volledige overzicht van voorwaarden vindt u in het klachtenreglement.
Hoe verloopt de procedure?
Een klacht indienen? Bovenregionale Geschillencommissie Noord-Holland Noord Antwoordnummer 521 1800 VB Alkmaar (een postzegel is niet nodig) U mag de klacht ook per e-mail versturen naar: geschillencommissieNHN@gmail.com |
![]() |
![]() |
![]() | Deel deze pagina |
![]() |
ContactgegevensWoningbouwvereniging Beter Wonen
ReparatieverzoekenTel. 0227-594620, keuze 1 (op werkdagen tussen 08.30-12.00 uur)
Zoek in de site | Laat een algemeen bericht achterWilt u ons iets laten weten? Stuurt u ons dan een email via info@beterwonenhippo.nl of door onderstaand reactieformulier in te vullen, alvast bedankt! Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op. |